Om Alpacha

Programvaror -lätta att använda

Alpacha är välkända för sina lättanvända program utan onödigt krångel. Vi tillhandahåller administrativa programvaror innehållande helhet från kassaregister, bokning, lager till kundjournaler etc specifikt för olika branscher. Det unika med programvarorna är att de sammanbinder användarvänlighet med praktisk nytta och självklart ökad lönsamhet för kunden. Till skillnad från flera andra liknande produkter på marknaden skapas många moment per automatik och det förkortar arbetstiden vid datorn i din dagliga användning.


Varför Alpacha?

"Jag har varit med så många år i branschen att jag kan säga att det är stor skillnad på VAD det är man levererar för något till dig som kund.

Jag har själv bakgrund som programmerare och ser det stora problemet i varför en del program är svårare att lära sig än andra. Vi har många års utveckling, användarvänliga system och stabila lösningar. Många tror att det är en självklarhet när de köper en lösning, men det är stor skillnad. 

 

För Alpacha är det verkligen viktigt att kunna erbjuda en lösning som växer med dig och ditt företag. Inte bara det, vi måste också se till att hänga med i utvecklingen för att kunna hjälpa våra kunder att vara i framkant, varför vi alltid blickar framåt och ständigt arbetar med nya lösningar och funktioner. Det är inte alltid något du som kund ser, men som vi gör i bakgrunden. Den bästa servicen är där du behöver den av rätt anledning. D v s att driva ditt bolag framåt och utveckla dig och dina medarbetare.

 

Om du undrar vad vi är bäst på skulle jag svara:
Vi levererar helhetslösningar som faktiskt gör skillnad! "

Anna Tingfors, VD och grundare

 

Ägare

Företaget ägs av Anna Tingfors, VD och Dan Fernström, teknik och produktutvecklingschef.


"För oss är det viktigt att vi, vår personal och våra kunder känner stolthet och arbetsglädje i det vi gör och levererar på Alpacha.

 

Vi blickar ständigt in i framtiden för att hålla oss och våra kunder uppdaterade.
Vi har som ambition att se till att våra kunder ska känna hur våra tjänster underlättar för dem i det vardagliga arbetet och att de känner sig trygga med att kontakta oss när de behöver hjälp."

Anna & Dan

Alpacha

 

Alpacha i framkant med trygghetslösningar

Alpacha jobbar kontinuerligt för att ligga i framkant med våra produkter och lösningar. Det som är viktigt för oss är att arbeta med trygga lösningar som effektiviserar och inte bromsar hos våra kunder.

 

Alpacha arbetar genomgående med trygghetslösningar, vilket innebär att säkerhetsaspekter och lagar är något vi värderar högt i våra ställningstagande till hur utformandet av våra produkter ser ut. Nu 2018 är det GDPR som tar stort fokus.

 

Affärsidé

Vår affärsidé bygger på att vi ser våra kunders behov och anpassar programvaror och utbildningar för att möta behoven på rätt nivå. Vi strävar efter långsiktiga relationer med våra kunder och leverantörer.

 

Alpacha grundades år 2000. Vi är 10 medarbetare och har egen utvecklingsavdelning. All vår programvara är egenutvecklad från grunden. Därav stabila lösningar. Kvalitét och trygghet är våra ledord.

 

Gott supportbemötande är en del av kärnverksamheten!

Vårt supportstöd ser vi som en del av våra produkter. För oss är ett gott supportbemötande inte en självklarhet utan något som företaget ständigt aktivt arbetar med. Vi brinner för att hjälpa dig som kund hos oss att öka din lönsamhet, därför har vi även utbildningshelger 1-2 ggr/ år som är mycket uppskattade!

 

Våra tjänster

Vi levererar helhetslösningar för butiker, salonger, terapeuter  m fl. som behöver något av följande: kassa, bokning, e-handel, hemsida, journalsystem, fakturering, överföring till bokföring av dagskassor m m. Allt i ett och samma system, eller modulbaserat. Med möjlighet att bygga på. Vi har även lönesystem för frisörbranschen enligt deras avtal. Supersmidigt!

 

All utveckling sker i företaget för att du ska få en så bra och snabb service som möjligt.
 

Skräddarsydda utbildningar

Vi har stort fokus och tonvikt på pedagogik i våra utbildningar. Vi erbjuder även utbildningar av våra programvaror på plats hos er. Det sparar Ditt företag såväl resekostnader som tid. Vi har även specialiserade affärsutvecklingsutbildningar på olika orter, oftast på Ekerum SPA och Resort på underbara Öland!

 

Föreläsningar

Företaget lägger även engagemang i kommande generationer. Därför håller vi i föreläsningar och utbildningar, samt samarbetar med både yrkesgymnasium, högskolor och yrkeshögskolor runt om i Sverige. Anna Tingfors håller även föreläsningar om trender och framtidsspaningar för olika branscher.