Nya Frisöravtalet 2017

Publicerad: 2017-05-18 15:46

Digitaliserat samhälle kräver minst lika hög service som tidigare, men mer effektiv sådan

 

Har du undrat hur det kommer att bli i framtiden och hur digitaliseringen påverkar din vardag? Alpacha har över 18 års erfarenhet av systemlösningar och kommer på Preciousmässan i veckan att visa upp ny, modern plattform för hur man i butiker kan förenkla arbetsmoment för de anställda och hur ett system kan bidra till snabb och tillförlitlig service till kunderna.

 

Glöm den tiden när man står och handskriver prislappar, letar efter påsar och i värsta fall borttappade delar som din kund med bestämdhet sa fanns vid inlämnande av ett smycke. Nu finns det kompletta Alpachasystemet där du kan göra allt från att följa kundärenden, skicka SMS när ärenden är klara, sätta ärendebeskrivningar och skriva ut prisetiketter direkt från systemet. Prisetiketterna tål dessutom kemikalier som vissa artiklar kanske utsätts för. 

 

Rätt information ger högre kvalitét och större trygghet för dig och dina kunder

 

Många gånger missas information och det blir som "viskleken" när man ska förmedla VAD en kund haft för önskemål och när ärendet vandrat fram och tillbaka mellan olika personer i butiken. Det kan t o m vara så att man inväntar en beställd del, men inte fått information om att den är fördröjd. Då hamnar man också i det läget att någon bör återkoppla till kunden med information i tid, innan kunden undrar vad som har hänt. Genom att skicka SMS direkt till kunden och sätta ärendet på inväntande på ett internt datum, så har både du och dina kollegor en större helhetsbild på ärendet och det är enkelt att följa upp om kunden kommer in. Det är annars en stor tidstjuv.