Kundbesök i Västerås under Alpacha Roadtrip 2019

Alpachas Roadtrip har rullat igång och denna gången bar det av till Västerås. Det blev många fina kundbesök under dagen och det gavs utrymme för reflexion; både över nya och gamla funktioner i programmet. 

Team Massageterapeuterna

Först ut var Jan på Team Massageterapeuterna. Jan har två favoritfunktioner. Den ena är  att man kan ta flera behandlingar till kassan samtidigt genom att trycka plus till kassan.

 

Den andra var att kunna skicka direkt-sms till kund om någon i personalen var sjuk. Särskilt bra nu i förkylningstider. 

Salong Cutn'Blow

Youssef Youssef på Salong Cutn’blow tyckte det var fantastiskt att få manualer på arabiska! Är det något du också behöver till din salong? Maila till support@alpacha.se så kommer det snarast till din inkorg.

Salong Lis

Caroline på Salong Lis var på sportlov, men Rosanna möttes oss med ett glatt leende! Caroline skickade med en hälsning:

 

 ”Alpacha har varit tryggt genom alla år! De har koll på nya lagar och lyssnar på ens förslag om nya funktioner. Det händer alltid något nytt och är så nöjd och glad över allt stöd och support.” 

Och ett stort tack till Salong Johnas, Salong Klippet, Frisörstugan samt Centrallassarettets frisersalong!

Publicerad: 2019-02-28 19:00

Digitaliserat samhälle kräver minst lika hög service som tidigare, men mer effektiv sådan

 

Har du undrat hur det kommer att bli i framtiden och hur digitaliseringen påverkar din vardag? Alpacha har över 20 års erfarenhet av systemlösningar och har marknadens mest moderna plattform där man i butiken kan förenkla arbetsmoment för de anställda. Ett system ska kunna hjälpa dig som företagare att bidra till snabb och tillförlitlig service till kunderna.

 

Glöm den tiden när man står och handskriver lappar, Genom att ha en enda bra plattform, där alla dina arbetsflöden kan samverka, maximerar nyttan av ett system. Idag är det inte "bara en kassa", eller "jag är så liten företagare" som gäller. Med en prisvärd systemlösning som du kan växa dig vidare i, underlättar du dina egna arbetsmoment och dessutom bidrar till att öka din försäljning. Att ha ett bra system ska vara som att ha en extra medarbetare som du slipper betala sociala arbetsgivaravgifter, sjuklöner m m till, men som sköter det administrativa åt dig. Fördelarna är många med att ha ett enda system för både kassa, onlinebokning, journal, marknadsföring, löner m m är att du har allt på ett och samma ställe. Inte flera olika system som du måste hålla koll på med support från flera olika ställen. 

 

Rätt information ger högre kvalitét och större trygghet för dig och dina kunder

 

Det är så lätt att glömma bort småsaker. Genom att ha en digitaliserad tillvaro underlättar du både för dina kunder och för ditt företag. Allt du slår in i kassan finns sparat även om du inte hunnit ta ut rapporterna. Viktiga noteringar på kundkorten gör att du kan ha ett proffsigare bemötande, trots kanske lite stressigare dagar ibland. Genom att hela samhället blir mer och mer digitaliserat ökar också kraven på dig som företagare att möta kunderna där kunderna är. Även om det är att ha öppet dygnet runt, så kan du nu ha det även om det inte är du som arbetar, utan ditt system. Tryggt och enkelt för dig, ditt företag och för dina kunder.