Kundbesök i Västerås under Alpacha Roadtrip 2019

Alpachas Roadtrip har rullat igång och denna gången bar det av till Västerås. Det blev många fina kundbesök under dagen och det gavs utrymme för reflexion; både över nya och gamla funktioner i programmet. 

Team Massageterapeuterna

Först ut var Jan på Team Massageterapeuterna. Jan har två favoritfunktioner. Den ena är  att man kan ta flera behandlingar till kassan samtidigt genom att trycka plus till kassan.

 

Den andra var att kunna skicka direkt-sms till kund om någon i personalen var sjuk. Särskilt bra nu i förkylningstider. 

Salong Cutn'Blow

Youssef Youssef på Salong Cutn’blow tyckte det var fantastiskt att få manualer på arabiska! Är det något du också behöver till din salong? Maila till support@alpacha.se så kommer det snarast till din inkorg.

Salong Lis

Caroline på Salong Lis var på sportlov, men Rosanna möttes oss med ett glatt leende! Caroline skickade med en hälsning:

 

 ”Alpacha har varit tryggt genom alla år! De har koll på nya lagar och lyssnar på ens förslag om nya funktioner. Det händer alltid något nytt och är så nöjd och glad över allt stöd och support.” 

Och ett stort tack till Salong Johnas, Salong Klippet, Frisörstugan samt Centrallassarettets frisersalong!

Publicerad: 2019-02-28 19:00

Digitaliserat samhälle kräver minst lika hög service som tidigare, men mer effektiv sådan

 

Har du undrat hur det kommer att bli i framtiden och hur digitaliseringen påverkar din vardag? Alpacha har över 18 års erfarenhet av systemlösningar och kommer på Preciousmässan i veckan att visa upp ny, modern plattform för hur man i butiker kan förenkla arbetsmoment för de anställda och hur ett system kan bidra till snabb och tillförlitlig service till kunderna.

 

Glöm den tiden när man står och handskriver prislappar, letar efter påsar och i värsta fall borttappade delar som din kund med bestämdhet sa fanns vid inlämnande av ett smycke. Nu finns det kompletta Alpachasystemet där du kan göra allt från att följa kundärenden, skicka SMS när ärenden är klara, sätta ärendebeskrivningar och skriva ut prisetiketter direkt från systemet. Prisetiketterna tål dessutom kemikalier som vissa artiklar kanske utsätts för. 

 

Rätt information ger högre kvalitét och större trygghet för dig och dina kunder

 

Många gånger missas information och det blir som "viskleken" när man ska förmedla VAD en kund haft för önskemål och när ärendet vandrat fram och tillbaka mellan olika personer i butiken. Det kan t o m vara så att man inväntar en beställd del, men inte fått information om att den är fördröjd. Då hamnar man också i det läget att någon bör återkoppla till kunden med information i tid, innan kunden undrar vad som har hänt. Genom att skicka SMS direkt till kunden och sätta ärendet på inväntande på ett internt datum, så har både du och dina kollegor en större helhetsbild på ärendet och det är enkelt att följa upp om kunden kommer in. Det är annars en stor tidstjuv.