Individens upplevelse av ett kundbesök

Tänk om du kunde göra ett kundbesök så trevligt som möjligt från det att kunden börjar sin köpupplevelse hos dig, oavsett vilken "dörr" kunden kommer in genom. Webben t ex. Många vet inte ens om hur kunden blir bemött vid en sökning på Google av sitt företag eller dess produkter på nätet. Det är inget konstigt alls. Det handlar bara om en ny slags kunskap. Som företagare behöver man älska utveckling, eller att ta hjälp för att hänga med i utvecklingen.

Ett digitalt samhälle

Digitaliseringen är påtaglig och den har kommit in i våra hem för en permanent närvaro. Sakta men säkert så digitaliseras flera av våra dagliga verktyg och vi tar mycket för givet att vara digitaliserat. Bokningssystem, påminnelser, nyhetsflöden och sätten vi betalar med är bara några av de sakerna som vi kanske inte tänker på att de är en del av den digitala revolutionen som har hänt under den senaste tiden. Och i ärlighetens namn så är den väldigt bekväm! Att slippa passa en massa telefontider och sitta i långa telefonköer. Sista utposten skulle väl vara de stora telebolagens kundköer, men till och med vården har successivt i sin linda börjat anamma digitaliseringen och utgår nu från att varje individ har åtminstone en knapptelefon!

 

Oavsett vem du är, äldre eller ung, så har det blivit en självklarhet att kunna sköta ärenden, kolla upp adresser, öppettider, telefonnummer och att handla via nätet. Att som företagare tänka att det inte spelar någon roll hur ofta jag uppdaterar hemsidan, eller om jag ens har någon hemsida. Ja, då har du redan förlorat upp till 90% av dina potentiella kunder. Syns man som företag inte på nätet så är det svårt i dagens digitala samhälle att utvecklas och hitta nya kundkretsar. Hur hittar vi själva i all information som fullkomligt dränker oss idag?

 

Framtiden finns i mobilen

Vi har helt klart skapat oss en så mycket mer bekväm tillvaro med tillgång till allt via mobilen. Genom appar eller mobilanpassade webbshoppar kan vi t ex göra många av våra viktiga bankärenden var som helst, genom ett par knapptryck på våra mobiler. Det är ingen slump att bankkontoren minskar sina lokalytor! För på nätet behövs inga fysiska rum längre. När våra mest nödvändiga tjänster flyttar ut från fysiska rum, är det heller inte konstigt att över 75% av 40-talisterna använder mobilen för digitala tjänster.

 

Kostnaden av att synas på nätet

Det många inte tänker på är att även på nätet krävs "hyror" i form av serverkostnader och domännamn. All datalagring "som sker i molnet" är inte gratis. Men genom att utnyttja en erfaren webbpartner, som Alpacha, så får ni hjälp med er närvaro på nätet. Med ett redan upptaget schema så behöver inte du som företagare sätta dig in i de tekniska delarna när det redan finns tillgängliga experter med den kunskapen.

 

Håll dig friskare med hjälp av digitala system

Med de digitala verktygen behöver vi inte längre ha kostnader för sjukskrivningar, då de kan jobba dygnet runt åt oss. Men för att slippa sjukskrivningar och extra arbetsbelastning så behöver man ett bra system för att hålla ordning. För att ett system ska underlätta för dig så behöver det vara anpassat för just din bransch. Ärendehantering för guld och smyckesbranschen är en sådan.

 

Publicerad: 2018-11-07 08:38

Digitaliserat samhälle kräver minst lika hög service som tidigare, men mer effektiv sådan

 

Har du undrat hur det kommer att bli i framtiden och hur digitaliseringen påverkar din vardag? Alpacha har över 20 års erfarenhet av systemlösningar och har marknadens mest moderna plattform där man i butiken kan förenkla arbetsmoment för de anställda. Ett system ska kunna hjälpa dig som företagare att bidra till snabb och tillförlitlig service till kunderna.

 

Glöm den tiden när man står och handskriver lappar, Genom att ha en enda bra plattform, där alla dina arbetsflöden kan samverka, maximerar nyttan av ett system. Idag är det inte "bara en kassa", eller "jag är så liten företagare" som gäller. Med en prisvärd systemlösning som du kan växa dig vidare i, underlättar du dina egna arbetsmoment och dessutom bidrar till att öka din försäljning. Att ha ett bra system ska vara som att ha en extra medarbetare som du slipper betala sociala arbetsgivaravgifter, sjuklöner m m till, men som sköter det administrativa åt dig. Fördelarna är många med att ha ett enda system för både kassa, onlinebokning, journal, marknadsföring, löner m m är att du har allt på ett och samma ställe. Inte flera olika system som du måste hålla koll på med support från flera olika ställen. 

 

Rätt information ger högre kvalitét och större trygghet för dig och dina kunder

 

Det är så lätt att glömma bort småsaker. Genom att ha en digitaliserad tillvaro underlättar du både för dina kunder och för ditt företag. Allt du slår in i kassan finns sparat även om du inte hunnit ta ut rapporterna. Viktiga noteringar på kundkorten gör att du kan ha ett proffsigare bemötande, trots kanske lite stressigare dagar ibland. Genom att hela samhället blir mer och mer digitaliserat ökar också kraven på dig som företagare att möta kunderna där kunderna är. Även om det är att ha öppet dygnet runt, så kan du nu ha det även om det inte är du som arbetar, utan ditt system. Tryggt och enkelt för dig, ditt företag och för dina kunder.