Fullsatt utbildning i nya Cloud på Kalmar Slott

Intresset var stort bland våra kunder att lära sig allt om nya Cloud. Med pumpalängds avstånd och mycket workshops där de fick vara med och påverka kommande funktioner blev det en lyckad heldag på slottet! Från Sveg i norr till Lund i söder och allt däremellan samlades Alpacha´s kunder höstens varmaste, men såklart blåsigaste dag i Kalmar.

Cloud ett modernare sätt att arbeta

Att gamla Kalmar slott skulle bli platsen för nya Cloud var ingen slump, en fantastisk miljö över 800 år gammal där historien möts av framtiden. Nya Cloud är nästa generations system. Jobba hemifrån, nyttja tekniken för att ge en bättre servicekänsla och helhetsupplevelse för kunden. 

 

Jonas vår sociala mediemarknadsföringsguru talade om vikten av att vårda din digitala ingång för dina kunder. Anna pratade om den digifysiska världen och hur det digitala samhället är lika verkligt för slutkunden som den fysiska världen. Här är det många salonger som helt tappat kontrollen över vart deras ingångar till salongen finns. Det är via nätet och Google. Genom att ha egen hemsida kan du själv styra innehållet om hur du vill att kunden ska uppleva just ditt företag. Och genom ett system som nya Cloud kommer du vara överlägsen dina konkurrenter i att ge kunden den service och mottagande den förtjänar. Systemet ska inte vara i fokus, utan DITT företag. 
 

Dan och Hannah presenterade den nya plattformen och alla deltagare fick möjlighet att kunna erbjuda tillvalsbehandlingar till sina kunder. Det innebär att med nya Cloud kan systemet själv identifiera kundens önskemål enklare och leda till högre omsättning för ditt företag genom fler bokningar. Under dagen hölls workshop där deltagarna fick vara med och påverka vad som är viktigt för dem i vardagen. Det som är viktigt för våra kunder är viktigt för oss. Så håll utkik i programmen, nu kommer många fina nyheter framöver!

Låt systemet arbeta åt dig så du frigör tid och kan ägna dig åt kunden. Increase your ability, det är vårt motto!

Publicerad: 2020-10-02 22:25

Digitaliserat samhälle kräver minst lika hög service som tidigare, men mer effektiv sådan

 

Har du undrat hur det kommer att bli i framtiden och hur digitaliseringen påverkar din vardag? Alpacha har över 20 års erfarenhet av systemlösningar och har marknadens mest moderna plattform där man kan förenkla arbetsmoment för dig och dina anställda. Ett system ska kunna hjälpa dig som företagare att bidra till snabb och tillförlitlig service till kunderna.

 

Glöm den tiden när man står och handskriver lappar, Genom att ha en enda bra plattform, där alla dina arbetsflöden kan samverka, maximerar nyttan av ett system. Idag är det inte "bara en kassa", eller "jag är så liten företagare" som gäller. Med en prisvärd systemlösning som du kan växa dig vidare i, underlättar du dina egna arbetsmoment och dessutom bidrar till att öka din försäljning. Att ha ett bra system ska vara som att ha en extra medarbetare som du slipper betala sociala arbetsgivaravgifter, sjuklöner m m till, men som sköter det administrativa åt dig. Fördelarna är många med att ha ett enda system för både kassa, onlinebokning, journal, marknadsföring, löner m m är att du har allt på ett och samma ställe. Inte flera olika system som du måste hålla koll på med support från flera olika ställen. 

 

Rätt information ger högre kvalitét och större trygghet för dig och dina kunder

 

Det är så lätt att glömma bort småsaker. Genom att ha en digitaliserad tillvaro underlättar du både för dina kunder och för ditt företag. Allt du slår in i kassan finns sparat även om du inte hunnit ta ut rapporterna. Viktiga noteringar på kundkorten gör att du kan ha ett proffsigare bemötande, trots kanske lite stressigare dagar ibland. Genom att hela samhället blir mer och mer digitaliserat ökar också kraven på dig som företagare att möta kunderna där kunderna är. Även om det är att ha öppet dygnet runt, så kan du nu ha det även om det inte är du som arbetar, utan ditt system. Tryggt och enkelt för dig, ditt företag och för dina kunder.