Äntligen Kapster Cloud

Nu kan du också vara med och ta en del av nätförsäljningen, utan att det ska kännas krångligt. 

 

Salongsprogrammet Kapster Cloud är helt klart marknadens modernaste molnbaserade tjänst med allt som en salong behöver. Alpachas salongssystem har alltid varit trygga och pålitliga med hög kvalitét.  Systemen kännetecknas av att de är lätta att använda.

 

Alpacha-systemet Kapster Cloud lanseras nu i en flerstegsraket. 2018 kom Sveriges mest kundanpassade onlinebokningssystem, i ett och samma system kan du ändå få det att kännas som en del av salongen. I samband med Highlights släpps nästa delar av Kapster Cloud.

 

Med onlinebokningen kan du nu även låta kunderna delbetala och förbetala bokningar samt även köpa produkter. Du kan själv välja dina marginaler på produkterna och ta del av nätförsäljningsintäkter trots att du inte själv behöver skaffa och administrera en hel e-handel. Kunden hämtar ut produkten på din salong, förbetald och klar. I programmet får du en notering om att du har ordrar och det syns tydligt i bokningen att den är förbetalad. Men det bästa av allt!  Alpacha tar inga extra kostnader för din försäljning, har du onlinebokningstjänsten hos oss får du alla funktioner med e-handeln på köpet. Försäljningen tillhör ditt företag.

 

"Alpacha har alltid gjort program som är lätta att använda och de har en fantastisk support. Vi har varit kunder hos Alpacha i över 15 år och är jättenöjda. Nu ser vi fram emot lanseringen av Kapster Cloud, men först ska vi börja arbeta med nätförsäljningen som ingår i Alpacha´s onlinebokningssystem. "

 

Henric Sandberg
Sandbergs salong, Ängelholm

 

 

 

Publicerad: 2019-08-06 11:42

Anna Tingfors

CEO & Grundare


Anna grundade Alpacha år 2000 i början av digitaliseringen för kassa- och bokningssystem. Alpacha-systemen har vuxit fram genom åren alltid baserat på kundernas behov och efterfrågan.  Efter många år inom branschen för kassa och bokningssystem så är Alpacha idag ledande avseende användarvänliga och funktionsrika programvaror med tillhörande support.

Digitaliserat samhälle kräver minst lika hög service som tidigare, men mer effektiv sådan

 

Har du undrat hur det kommer att bli i framtiden och hur digitaliseringen påverkar din vardag? Alpacha har över 20 års erfarenhet av systemlösningar och har marknadens mest moderna plattform där man i butiken kan förenkla arbetsmoment för de anställda. Ett system ska kunna hjälpa dig som företagare att bidra till snabb och tillförlitlig service till kunderna.

 

Glöm den tiden när man står och handskriver lappar, Genom att ha en enda bra plattform, där alla dina arbetsflöden kan samverka, maximerar nyttan av ett system. Idag är det inte "bara en kassa", eller "jag är så liten företagare" som gäller. Med en prisvärd systemlösning som du kan växa dig vidare i, underlättar du dina egna arbetsmoment och dessutom bidrar till att öka din försäljning. Att ha ett bra system ska vara som att ha en extra medarbetare som du slipper betala sociala arbetsgivaravgifter, sjuklöner m m till, men som sköter det administrativa åt dig. Fördelarna är många med att ha ett enda system för både kassa, onlinebokning, journal, marknadsföring, löner m m är att du har allt på ett och samma ställe. Inte flera olika system som du måste hålla koll på med support från flera olika ställen. 

 

Rätt information ger högre kvalitét och större trygghet för dig och dina kunder

 

Det är så lätt att glömma bort småsaker. Genom att ha en digitaliserad tillvaro underlättar du både för dina kunder och för ditt företag. Allt du slår in i kassan finns sparat även om du inte hunnit ta ut rapporterna. Viktiga noteringar på kundkorten gör att du kan ha ett proffsigare bemötande, trots kanske lite stressigare dagar ibland. Genom att hela samhället blir mer och mer digitaliserat ökar också kraven på dig som företagare att möta kunderna där kunderna är. Även om det är att ha öppet dygnet runt, så kan du nu ha det även om det inte är du som arbetar, utan ditt system. Tryggt och enkelt för dig, ditt företag och för dina kunder.