Anna Jonsson

Molins Guld & Silver, Kalmar

 

"Helt suveränt hjälpmedel! Ärendehanteringssystemet har underlättat för oss jättemycket. Vi använder både kassa, ärendehantering och webbshop i ett och samma system. Programmet har så mycket mer underlättande funktioner som SMS-påminnelser, förskottsbetalning m m. Jag har varit kund hos Alpacha i snart 5 år och är helnöjd!"

 

Biznis ärendehanteringssystem


Med vår systemlösning Biznis får du en lättanvänd hantering av dina ärenden. Oavsett om man är själv eller fler som hanterar ärenden är det skönt att minska administrationen.

Till systemet finns även en komplett kassa som innehåller funktioner direkt anpassade efter önskemål från Ur & Smyckesbranchen. Kassasystemet innehåller bland annat en lagerfunktion, handpenning och en komplett ärendehantering med SMS-funktioner så ni slipper lösbladssystem samt en guldinlösenfunktion. Genom att ni samlar era arbetsflöden i ett och samma system blir ni som butik mindre sårbara vid plötslig sjukfrånvaro då all information finns lagrad i ert system.

 

 

 

Se filmen nedan:

Ärendehantering - såhär fungerar det

 

1. Kunden kommer in till butiken och vill t ex göra om en ring

 

2. Du kan ta bild på ringen om du önskar och lägga in på kundens kundkort, samt skriva in ett meddelande till guldsmeden som ska utföra arbetet. Du skriver ut 2 ärendekvitton. Ett till kunden och ett till påsen som ska till guldsmeden.


3. När ärendet är klart, väljer du att avsluta ärendet och klickar på SMS för att skicka en hälsning till kunden om att smycket är klart. Detta gör att kunden oftast hämtar sina smycken tidigare, samt slipper ringa och fråga.


4. Kund kommer in, du söker reda på ärendenummer och klickar på betala-knappen om du har kassan, så registreras hela köpet på kundens kundkort. Superbra om det skulle uppstå något efteråt.

 

Välkommen att kika på vår video om ärendehantering i Biznis E-kassa för dig som arbetar inom ur och smyckesbranschen. Filmen tar ca 3 minuter och ses bäst med ljudet på. 

 

 

 

Biznis ärendehantering  399:-/mån
Tillval Biznis E-kassa +100:-/ mån (ord. pris 399:-/mån)

 

1

Biznis ärendehantering 399:-

1

Installation av program på 1 dator. Tillkommer 299:-/mån per extra dator.

1

Kom igång hjälp - sker fjärrstyrt direkt till din dator. Hjälp med inställningar och ev. import av dina kunder från tidigare system.

- Support ingår

 

Valbart:

-

Kassamodul +100:-/ månad i erbjudandet

Med vår kassamodul kan du ta betalt direkt via ärendet samt överföra dagskassor och månadsrapporter direkt in till din bokföring med hjälp av en SIE- fil.

-

Handpenning

Har du både kassa och ärendehantering kan du använda handpenningfunktion på ett ärende. När kunden ska betala, kommer handpenningen automatiskt dras av, men totala beloppet står på kvittot för försäkringens skull.

-

Backoffice-funktion

Ingår till viss del oavsett om du använder programmet med eller utan kassa. Använder du kassan kan du sköta administrationen hemifrån och dessutom i realtid se försäljningen. Du kan planera personalbeläggning baserat på försäljning på tidigare perioder.

-

Behöver du utrustning?
Slut på handskrivna prisetiketter. Nu kan du skriva ut smyckesprisetiketter direkt från systemet inkl. streckkod om du önskar.

-

Kassakopplad betalterminal

Hjälp att beställa kortterminal och inlösenavtal via Verifone och Swedbank Pay. Läs mer om inlösensavtal här: www.alpacha.se/erbjudande/swedbank-pay-inlosenavtal

Samtliga priser ex moms. Faktura 10 d. netto.

(Systemkrav: Dator: PC, min. 4 GB Ram, Windows 10,

Om du även vill ha sammankopplad kassa: Kontrollbox: Clean Cash modell C, Kvittoskrivare: Star TSP)

Biznis E-kassa med administration

Kontakta mig för offert på...


Månadsavgift: 0:-


Kontaktuppgifter

* är obligatoriska uppgifter