Vanliga frågor

Kommer jag ha kvar samma program som tidigare?

Svar: Nej, du kommer få ett nytt program som är molnbaserat och heter 24/7. Med internetbokningen i 24/7 kommer ditt företag att synas på bokadirekt.se som leder kunderna till dig. Detta kostar inget extra. Det är Sveriges största site för skönhet och hälsa.
LADDA NER PDF OM DET NYA PROGRAMMET HÄR!

 

Kommer uppgifterna jag har i mitt program finnas kvar i det nya?

Svar: Ja, alla dina kunder och dess bokningar och kundhistorik med noteringar, tidigare z-dagrapporter, presentkortshistorik, produktuppgifter och lagersaldon mm kommer att finnas kvar som tidigare. Hur smidigt som helst.
 

Kommer jag och min personal få utbildning?

Svar: Kom igång-utbildning ingår alltid som vanligt i samband med uppgraderingen. Utbildningen sker digitalt och kostnadsfritt.

 

Kontaktar jag er som vanligt?

Svar: Ja, du kontaktar oss precis som du tidigare har gjort på samma nummer och mail. Du kommer även känna igen samma supportpersonal och få samma trygga service som tidigare.

 

Vad kommer det kosta?

Svar: Du kommer ha samma avtalspriser som du har idag för samma tjänster. Den enda skillnaden är att det kommer läggas om till månadsfaktura.
 

När är journaldelen klar?

Svar: Den kommer släppas i BD i juni och kommer ha med alla bra funktioner i nextep och lite till. Har du redan flyttats, kommer du kunna ha allt i samma program till sommaren. Har du inte flyttats, behöver du boka in en tid i juni, snarast.
 

Jag har lön, när kan vi flyttas?

Svar: Har du lönemodulen kan du boka in ett datum för flytt i april. Boka in tid så snart som möjligt, då vi kommer sluta underhålla löneprogrammet under april månad.

Att förbereda innan flytt

  • Kontrollera så det är rätt uppgifter på alla i personalen under Personal- Personuppgifter. Mobilnummer, personnummer och e-post är särskilt viktigt.
     
  • Ha ditt kontonummer, pg- eller bgnummer tillhands vid uppstarten
     
  • Du kommer behöva avregistrera kontrollbox och kassaregister för kassan du har idag. Vill du ha hjälp med det så är det bara att säga till när vi pratas vid så kan vi koppla upp oss och göra det ihop med dig, det tar bara några minuter!
     
  • För säkerhets skull: skriv ut alla bokföringsunderlag från Kapster/Nextep.

    Och så lära dig det nya systemet förstås.😊 Behöver du flera genomgångar så går det utmärkt, säg bara till så bokar vi åt dig!

    Om du, eller din hyrstol, har annorlunda tider inställda på internetbokningen än ni har i Kapster, så kommer det behöva ses över efter flytten. Säg till oss så hjälper vi er!
     
  • Du som är hyrstol: du kommer inte få någon egen faktura, allt faktureras fortsättningsvis till salongsägaren. Det finns funktioner för arrendefaktura i det nya systemet. 

    GÅ TILL BOKNINGSKALENDERN ->
    Du behöver släppa in oss i din dator 30 min innan utbildningen då vi genomför installationen fjärrstyrt. Utbildningen startar direkt efter och tar ca 1,5 h.